Híreink

PÁLYÁZATI FELHÍVÁS!

Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó közszolgáltatás elvégzésére.

Foktő Község Önkormányzata Képviselő-testülete pályázatot hirdet a község közigazgatási területén keletkező nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz közszolgáltatás keretében történő összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvénynek (a továbbiakban: Vgtv.), valamint a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatási tevékenység részletes szabályairól szóló 455/2013. (XI.29.) Korm. rendeletnek megfelelően.

I.  A pályázat kiírójának neve, címe, telefonszáma, e-mail címe:

Foktő Község Önkormányzata
6331 Foktő Kossuth Lajos utca 2.

Telefon: 78/678-130 
e-mail: hivatal@fokto.hu

II. A közszolgáltatás tárgya:

A települési önkormányzat kötelezően ellátandó közszolgáltatásként az ingatlantulajdonosoknál keletkező háztartási szennyvíz kezelésére hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez, és tart fenn. Az önkormányzat köteles a közszolgáltató kiválasztására irányuló eljárás lefolytatását követően a közszolgáltatót önkormányzati rendeletben megnevezni. Az önkormányzat felelőssége a kiválasztás során vizsgálni azt, hogy a szükséges engedélyekkel rendelkezik-e a szolgáltató, és csak azt választhatja ki, amelyik az összes jogszabályi feltételnek megfelel. A hulladékszállítási tevékenység engedélyköteles tevékenység, mely tevékenységet a környezetvédelmi előírások betartása mellett a hulladék sajátosságait figyelembe vevő speciális szállítójárművel lehet végezni. A tevékenység végzése megfelelő szaktudást és felszereltséget igényel. A pályázat eredményes lezárásaként a közszolgáltatási szerződés a Vgtv. 44/B.§ – 44/J. § alapján kerül megkötésre.

A közszolgáltatási díj kiegyenlítésére a közszolgáltató és az ingatlantulajdonos között fennálló jogviszony alapján kerül sor. Az önkormányzat a közszolgáltatónak a közszolgáltatás ellátásáért pénzbeli díjat nem fizet, illetve más ellenszolgáltatást nem nyújt, biztosítja azonban a közszolgáltatás ellátásához biztosított költségvetési támogatást (amennyiben az igényelhető).

III. A közszolgáltatás szempontjából jellemző adatok:

  1. a lakosság létszáma: 1465 fő (2025. január 1-jei adat szerint)
  2. a közszolgáltatással ellátott terület: Foktő község közigazgatási területe
  3. közlekedési jellemzők: Kalocsa irányából közelíthető meg a település.
  4. a település közműcsatlakozással nem rendelkező ingatlanjainak száma: 29 db
  5. a település közműcsatlakozással nem rendelkező ingatlanjainak összesített lakosságszáma: 43 fő
  6. hulladék fajtája és összetétele: háztartási szennyvíz
  7. a közszolgáltatás megkezdésének tervezett időpontja: 2025. július 1.

a közszolgáltatás ellátásának tervezett időtartamát: 5 év időtartam

  • a közszolgáltatást igénybe vevő gazdálkodó szervezetek száma: 0

IV. Résztvevők köre:

A pályázat egyfordulós, nyílt.


A pályázaton történő részvétel általános feltételei:

  1. A pályázaton minden gazdálkodó szervezet, továbbá külföldi vállalkozás Magyarországon nyilvántartásba vett fióktelepe (továbbiakban együtt: vállalkozás) részt vehet, amely érvényes cégbejegyzéssel, illetőleg egyéni vállalkozói igazolvánnyal, valamint a pályázati kiírásban megjelölt tevékenység végzéséhez szükséges – külön jogszabályokban megállapított – érvényes környezetvédelmi hatósági engedéllyel rendelkezik, és nem áll végelszámolás alatt, ellene csőd­, illetve felszámolási eljárás nincs folyamatban.
  • A pályázóval szemben támasztott követelmények:

A pályázónak legkésőbb a közszolgáltatás megkezdésének időpontjában rendelkeznie kell:

  1. a közszolgáltatás ellátásához szükséges, hatósági engedéllyel rendelkező járművekkel, gépekkel, berendezésekkel és eszközökkel;
  2. olyan, a tulajdonában, kezelésében vagy hatályos szerződéssel a bérleményében lévő, hatóságilag engedélyezett telephellyel, amely alkalmas a közszolgáltatás végzéséhez szükséges járművek, gépek, berendezések és eszközök tárolására, valamint azok tisztítására, fertőtlenítésére engedéllyel rendelkező vállalkozással kötött szerződéssel;
  3. olyan felszerelésekkel és eszközökkel, amelyek a közszolgáltatás ellátása során esetlegesen keletkező környezeti károk azonnali beavatkozást igénylő elhárításához szükségesek;
  4. a közszolgáltatás ellátásához szükséges létszámú – köztisztasági munkagép- és járműkezelő településtisztasági szippantógép-kezelő szakképesítéssel rendelkező – szakemberrel; továbbá

e)  a nyilvántartási, információs, valamint adatkezelési és adatszolgáltatási rendszer
létrehozásához és folyamatos működtetéséhez szükséges feltételekkel.

f)   a környezetbiztonságra, illetve a havaria elhárítására vonatkozó – a felügyeletet ellátó hatóság által jóváhagyott – tervvel.

3.) Több ajánlattevő közös ajánlattétele esetén a közös ajánlatot benyújtó ajánlattevőknek szerződésben kell rögzíteniük:

 a) az együttműködésük részletes szabályait, feltételeit és biztosítékait,

 b) a képviseletükben eljáró vállalkozás megnevezését és képviseleti meghatalmazását, valamint

 c) az ajánlat tárgyát képező közszolgáltatási tevékenységek egymás közötti megosztását.

A közös ajánlatot benyújtó ajánlattevőknek a szerződését az ajánlathoz csatolniuk kell.

V. A pályázat tartalmi követelményei

  1. A közszolgáltatás ellátása során az igénybe vehető ártalmatlanító hely: a kalocsai szennyvíztisztító telep fogadó aknája (címe: Kalocsa, Ciglédi út 3025/5 hrsz.).
  2. A közszolgáltatást ellátó köteles a közszolgáltatást szabályozó Vgtv. 44/C. §-nak megfelelően a vízügyi hatósággal a befogadó helyet kijelöltetni, majd szerződést kötni a szennyvíztisztító telepet üzemeltető Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft. kalocsai szennyvíztisztító telepével (6300 Kalocsa, Hősök útja 38.), amelyben meghatározásra kerül a befogadás díjának és egyéb feltételeinek meghatározása.

VI. A pályázónak a pályázatban tételesen ismertetnie és igazolnia kell:

1.) A pályázatnak – adatokkal és leírásokkal alátámasztott módon – tartalmaznia kell:

  1. a közszolgáltatás ellátásának módjára és szervezésére,
  2. a közszolgáltatás teljesítése során alkalmazni tervezett járművekre, gépekre, felszerelésekre, eszközökre, berendezésekre,
  3. a közszolgáltatás teljesítéséhez alkalmazni tervezett módszerekre, technológiákra és eljárásokra,
  4. a közszolgáltatással összefüggő fejlesztések elvégzésére,
  5. a közszolgáltatás körébe tartozó tevékenységek belső ellenőrzésének rendjére,
  6. a fogyasztói érdekek érvényesülésének és védelmének biztosítékaira és módszereire,
  7. a közszolgáltatás finanszírozásának feltételeire, módjára és a közszolgáltatás díjának meghatározására, valamint beszedésének módjára,
  8. az ügyfélszolgálati és tájékoztatási, valamint a nyilvántartási, adatkezelési és adatszolgáltatási rendszer működtetésére, valamint
  9. a közszolgáltatás végzéséhez rendelkezésre álló szakemberek létszámára

vonatkozó javaslatot.

2.) A pályázó műszaki alkalmasságának igazolására az alábbi dokumentációkat kell csatolni:

  1. az előírásoknak megfelelő, érvényes a közszolgáltatás ellátásához szükséges hatósági engedély, az illetékes katasztrófavédelmi igazgatóság igazolása a tevékenység végzéséről,
  2. szennyvíztisztítótelep befogadó nyilatkozata
  3. előírásoknak megfelelő telephely használatának jogosultságát igazoló tulajdoni lap, vagy szerződés,
  4. legalább egy darab a szolgáltatás ellátásához szükséges gépjármű érvényes forgalmi engedélyének másolata;
  5. legalább egy fő szennyvíz-szállító gépjármű vezetésére megfelelő engedéllyel rendelkező sofőr engedélyének bemutatása

Amennyiben a IV.2. pontban előírtak közül valamely feltételnek pályázó nem felel meg, teljes bizonyító ereje magánokiratban, vagy közokiratban tett nyilatkozatát csatolja, hogy azokkal legkésőbb a közszolgáltatás megkezdésének időpontjában rendelkezni fog. A közszolgáltatás megkezdésekor köteles a dokumentumokat bemutatni.

3. ) A pályázó pénzügyi alkalmasságának igazolására csatolnia kell:

– nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozás nem áll végelszámolás alatt, ellene csőd-, ill. felszámolási eljárás nincs folyamatban.

4.) A pályázónak részletes – adatokkal és leírásokkal alátámasztott – ajánlatot kell tennie, melynek fentieken túl ki kell térnie:

–   a közszolgáltatás módjára, a díjkalkuláció ismertetésére, a közszolgáltatás díjának meghatározására, valamint beszedésének módjára

– közszolgáltatási díj vonatkozásában az alábbi bontásban

Díj megnevezésMértékegységNettóBruttó
Alapdíjév  
Ürítési díj lakosságim3  
Ürítési díj közületi,m3  
céges   

A szállítási díjat a Vgtv. 44/D.§ (1)-(6) bekezdések szerint köteles meghatározni, tekintettel a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvízzel kapcsolatos helyi közszolgáltatásról szóló 7/2015. (IV. 2.) önkormányzati rendeletre.

5.) Az ajánlathoz a pályázónak csatolnia kell nyilatkozatát arról, hogy:

  1. a pályázati kiírásban foglalt feltételeket elfogadja,
  2. ajánlatát, az eredményhirdetést követő legalább 60 napig fenntartja,
  3. nyertessége esetén a pályázati kiírásnak és elfogadott ajánlatnak megfelelő közszolgáltatási szerződést az eredményhirdetés napját követő legfeljebb 10 napon belül aláírja.
  4. a Vgtv. 44/H.§ szerinti költségelszámolás benyújtását vállalja
  5. nyertessége esetén a közszolgáltatáson kívüli tevékenységei nem veszélyeztetik a közszolgáltatási szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését.

VII. A pályázati határidő, a pályázat benyújtása:

A pályázat benyújtására nyitva álló határidő:

2025. június 13. 12.00 óra /beérkezési határidő

A pályázatok benyújtásának helye:

Foktő Község Önkormányzata 6331 Foktő, Kossuth Lajos utca 2.

A pályázat elbírálásának ideje: az önkormányzat képviselő-testülete a pályázatok benyújtására nyitva álló határidő elteltét követő legkésőbb 30 napon belül hozza meg döntését.

A pályázat benyújtása:

  1. A pályázatokat az önkormányzathoz 1 eredeti példányban zárt iratként kell eljuttatni. A borítékon fel kell tüntetni a pályázat megnevezését (Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz összegyűjtése és elhelyezése), a pályázó nevét és címét. Elektronikusan a pályázat benyújtható a hivatal@fokto.hu e-mail címen vagy hivatali kapun, a tárgyban kérjük feltüntetni a pályázat megnevezését (Nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz összegyűjtése és elhelyezése).
  2. A pályázatokat papír alapon Foktő Község Önkormányzata 6331 Foktő, Kossuth Lajos utca 2. címre, elektronikusan a hivatal@fokto.hu e-mail címre vagy hivatali kapun (Foktő Község Önkormányzata KRID: 143827728) kell eljuttatni.
  3. A pályázó ajánlatát a benyújtásra nyitva álló határidő leteltéig bármikor módosíthatja, kiegészítheti, pontosíthatja, illetőleg az ajánlatot visszavonhatja.

VIII. A pályázat bontása:

A pályázatok felbontásának helye és ideje:

2025. június 16. 9:00 óra, a Foktő Község Önkormányzata tárgyalóterme 6331 Foktő, Kossuth Lajos utca 2.

IX. A pályázat elbírálása:

1.) A pályázat elbírálásának általános szabályai:

  1. Az ajánlatok bírálatának szempontja: legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.
  2. A pályázatok elbírálására a képviselő-testület jogosult
  3. Az önkormányzat hiánypótlási lehetőséget biztosít egy alkalommal teljes körben.
  4. Érvénytelennek kell minősíteni a pályázatot, ha az, a pályázat benyújtására megállapított határidő letelte után érkezett, vagy a hiánypótlási határidő után nem vagy hiányosan tartalmazza azokat a kellékeket és mellékleteket, amelyeket a pályázati kiírás meghatározott. Az érvénytelennek minősülő pályázat az elbírálás további menetében nem vehet részt.

2.) A pályázatok minősítése:

  1. az értékelés a pályázat tartalmának értékeléséből és a pályázatok rangsorának megállapítására tett javaslatokból áll.
  2. az önkormányzatot megilleti az a jog, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa és egyik pályázót se hirdesse ki győztesnek.
  3. a pályázat nyertesét, amellyel az önkormányzat közszolgáltatási szerződést köt az önkormányzat képviselőtestülete határozatban állapítja meg, majd nevesíti önkormányzati rendeletében.

3.) A közszolgáltatási szerződés megkötése:

A közszolgáltatási szerződést az önkormányzat képviselő-testületének a pályázat nyertesével a képviselőtestületi döntést követő legkésőbb 10 napon belül kell megkötni.

Információ Foktő Község Önkormányzatánál írásban vagy szóban kérhető:

6331 Foktő, Kossuth Lajos utca 2.,
Tel.: 78/678-130
e-mail: hivatal@fokto.hu

Megnyert palyazatok
Megszakítás